ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΒΙΟΤΕΧΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ 1940

Δελτία Τύπου 2013
Εκδήλωση ΒΕΘ: Η εξωστρέφεια αντίδοτο στην κρίση
Ημερομηνία: 15 Απριλίου 2013 12:12:46


Την ανάγκη υλοποίησης μίας στοχευμένης και αποτελεσματικής εθνικής στρατηγικής για την ενίσχυση της εξωστρέφειας, έχοντας ως εφαλτήριο τις εξαγωγές, επισήμαναν οι ομιλητές κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποίησε το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ) στο πλαίσιο του Money Show 2013, με θέμα «Η εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων ως απάντηση στην κρίση».

Παράλληλα, οι ομιλητές τόνισαν ότι τα ελληνικά προϊόντα έχουν τεράστιες δυνατότητες στο εξωτερικό λόγω της υψηλής ποιότητάς τους, ενώ υπογράμμισαν ότι η λογική της κλειστής εγκλωβισμένης οικονομίας έχει παρέλθει.

«Ο στόχος της εξωστρέφειας απαιτεί σκληρή και επίπονη δουλειά. Πρόκειται για μια προσπάθεια που δεν ήταν ποτέ εύκολη, για πολλούς λόγους. Μεταξύ των κυριότερων ανασταλτικών παραγόντων ήταν η αναπτυξιακή φιλοσοφία που επικράτησε τις περασμένες δεκαετίες στη χώρα – μια φιλοσοφία που ανέδειξε την κατανάλωση σε αποκλειστικό σχεδόν όχημα για τη μεγέθυνση του ΑΕΠ, οδηγώντας την παραγωγή στο περιθώριο» υπογράμμισε κατά το χαιρετισμό του ο πρόεδρος του ΒΕΘ Παναγιώτης Παπαδόπουλος προσθέτοντας ότι «πάγιο αίτημα του επιχειρηματικού κόσμου προς την πολιτεία είναι η διαμόρφωση ενός οικονομικού περιβάλλοντος που θα επιτρέπει την ανάπτυξη ποιοτικής και ανταγωνιστικής εγχώριας παραγωγής». 

Ο  κ. Παπαδόπουλος επισήμανε ότι απαραίτητη, από την πλευρά της πολιτείας, είναι και «η ανάληψη πρωτοβουλιών για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ειδικά σε θέματα ποιότητας, τυποποίησης και συσκευασίας προϊόντων, αλλά και τεχνοκρατικής υποστήριξης για την ανάπτυξη εξαγωγικής δράσης».

Στόχος της κυβέρνησης η εξωστρέφεια

Στο τρίπτυχο ‘καινοτομία, εξωστρέφεια, δικτύωση’ που αποτελεί το ισχυρότερο θεμέλιο, όπως είπε, για την ανάκαμψη και ανάταση της ελληνικής οικονομίας αναφέρθηκε η αναπληρώτρια γενική γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Αναπτυξιακής Συνεργασίας του υπουργείου Εξωτερικών Μάγδα Καρακόλη. 

«Στόχος της κυβέρνησης είναι η ενίσχυση της εξωστρέφειας. Για το 2013 στόχο αποτελεί οι εξαγωγές να ξεπεράσουν το 13% επί του ΑΕΠ, ενώ σταδιακά, το 2015 οι εξαγωγές να φτάσουν στο 16% επί του ΑΕΠ» επισήμανε η κα. Καρακόλη. Σύμφωνα με την ίδια η επιτυχία της προσπάθειας για την ενίσχυση της εξωστρέφειας απαιτεί τον συντονισμό και την αμοιβαία συνεργασία.

«Πάνω σε αυτή τη βάση οι φορείς πρέπει να εστιάσουν στην περαιτέρω συνεργασία μεταξύ τους, στη δημιουργία κατάλληλου μηχανισμού στήριξης, ενημέρωσης και εκπαίδευσης των μελών τους και στη δημιουργία συνεργειών αξιοποιώντας τυχόν προγράμματα και της Ε.Ε.» σημείωσε η κα. Καρακόλη.

Στα 25 δις. ευρώ η αξία των ελληνικών εξαγωγών το 2013

Την εκτίμηση ότι η αξία των ελληνικών εξαγωγών το 2013 θα προσεγγίσει τα 25 δις. ευρώ εξαγωγών εξέφρασε ο πρύτανης του πανεπιστημίου Μακεδονίας Γιάννης Χατζηδημητρίου, με την προϋπόθεση, βέβαια, όπως ανέφερε ότι «δεν θα συμβεί κάποιο μεγάλο αρνητικό γεγονός με σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία και επομένως και στις ελληνικές εξαγωγές».

Η εκτίμηση αυτή προκύπτει αν λάβει κανείς υπόψη του τις εισπράξεις από εξαγωγές τον Ιανουάριο του 2013, οπότε άγγιξαν τα 2,1 δις ευρώ και υποθέσει ότι η μηνιαία αξία των εξαγωγών για το υπόλοιπο του έτους θα είναι κατά μέσο όρο στα επίπεδα του Γενάρη.

Ωστόσο όπως επισήμανε ο κ. Χατζηδημητρίου «η αύξηση των εξαγωγών, δεν επαρκεί για να βγάλει την ελληνική οικονομία από την κρίση και να την επαναφέρει στην τροχιά της οικονομικής ανάπτυξης. Η ελληνική οικονομία θα χρειαστεί να δεχτεί ισχυρές θετικές επιδράσεις και από άλλους τομείς της οικονομίας όπως ο τουρισμός και τα μεγάλα δημόσια έργα».

Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Χατζηδημητρίου στην μελέτη της Διεύθυνσης Στρατηγικής και Οικονομικής Ανάλυσης της Εθνικής Τράπεζας με τίτλο “ΜμΕ: Έρευνα Συγκυρίας, Ειδικό Θέμα: Εξωστρέφεια”. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας οι ΜμΕ συνεισφέρουν το 35% των εξαγωγών έναντι 24% για τις ευρωπαϊκές ΜμΕ. Συγκεκριμένα, το 1/3 των ελληνικών ΜμΕ είναι εξωστρεφείς, με το ¼ αυτών να πραγματοποιεί το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεών του στο εξωτερικό.

Ακολουθούν οι ομιλίες:

omilia_p_papadopoyloy.pdf
 
omilia_-_magda_karakolh.pdf

omilia_giannh_xatzhdhmhtrioy.pdf