Με το συνολικό δείκτη επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα να κυμαίνεται στο 5,8%, λίγο υψηλοτέρα από τον μέσο όρο της ΕΕ (5,5%) και τον ρυθμό δημιουργίας των ΜΜΕ να είναι σαφώς υψηλότερος του μέσου όρου της Ε.Ε. των 25 (11% και 8,5% αντίστοιχα) η χώρα μας συνεχίζει να εμφανίζει μεταξύ άλλων σημαντικές αδυναμίες που αφορούν στη μικρή εξωστρέφεια, στις περιορισμένες προοπτικές δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, στην ελλιπή ενσωμάτωση και παραγωγή τεχνολογικής καινοτομίας. Την ίδια ώρα η δια βίου μάθηση στην Ελλάδα έχει εμπεδωθεί σε ιδιαίτερα χαμηλό βαθμό. Μόλις το 2% των Ελλήνων πολιτών ηλικίας 25-64 (στην πλειονότητα ενεργό εργατικό δυναμικό) συμμετέχει σε ενέργειες δια βίου εκπαίδευσης. Το εν λόγω ποσοστό κατατάσσει τη χώρα μας τελευταία στην ΕΕ των 25 όπου ο αντίστοιχος μέσος όρος κυμαίνεται περίπου στο 10%.