ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΒΙΟΤΕΧΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ 1940

Εκθέσεις Ο.Ε.Υ.
Εκθέσεις ΟΕΥ ΗΠΑ

Ετήσια Οικονομική Έκθεση 2010

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδος στο Σικάγο, απέστειλε Ενημερωτικό Δελτίο με θέμα: «Webinar Αμερικάνικης εταιρείας έρευνας αγοράς IRI για τη διαφήμιση και τα νέες καταναλωτικές συνήθεις εν μέσω πανδημίας».

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Γραφείου ΟΕΥ της Ελλάδας στο Σικάγο (http://www.agora.mfa.gr ), τηλ: (312) 867-0464, φαξ: (312) 867-3824, e-mail: ecocom-chicago@mfa.gr  ή την ιστοσελίδα του ΒΕΘ: www.veth.gov.gr .

 
Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδος στο Σικάγο, απέστειλε Ενημερωτικό Δελτίο με θέμα: «Συμμετοχή Ελλήνων Εκθετών στη Διεθνή Έκθεση για Προιόντα Ιδιωτικής Ετικέτας στο Σικάγο (PLMA  18-19 Νοεμβρίου 2019)». Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Γραφείου ΟΕΥ της Ελλάδας στο Σικάγο (http://www.agora.mfa.gr ), τηλ: (312) 867-0464, φαξ: (312) 867-3824, e-mail: ecocom-chicago@mfa.gr   


Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδος στο Σικάγο, μας διαβίβασε παρουσίαση Powerpoint την οποία απέστειλε στο εν λόγω  το Επιμελητήριο του Ιλινόι σε συνέχεια του εν θέματι webinar το οποίο παρακολούθησε ο Προιστάμενος του Γραφείου ΟΕΥ Σικάγο, Δημήτρης Πετρόπουλος. Την
παρουσίαση πραγματοποίησαν τα στελέχη της εταιρείας ταχυμεταφορών UPS Ray Drake, VP, State Government Affairs, Colleen Dellolio-Coons, Director International Sales, και Andres Chapa, International Account Executive.

 Για την διευκόλυνσή μας, σταχυολογούν αριθμό εκτιμήσεων της παρουσίασης.

        Πτώση 29% στην συνολική πληρότητα αεροπορικών μεταφορών και 82% στις μεταφορές φορτίου με επιβατικές πτήσεις – 16.000 αεροσκάφη βρίσκονται καθηλωμένα στο έδαφος

   93% αμερικανικών επιχειρήσεων αναμένουν δυσχέρειες στην εφοδιαστική αλυσίδα, 44% αναμένουν καθυστερήσεις στην παραγωγή και ελλείψεις στοκ, 40% αναμένουν χειροτέρευση καταναλωτικής εμπιστοσύνης.

       H Amazon σχεδιάζει περιορισμό του facility Fulfillment by Amazon, με το οποίο συγκεντρώνει σε ειδικά κέντρα διαλογής προϊόντα πωλητών μέχρι αυτά να πωληθούν. 64% των πωλητών μέσω Amazon

χρησιμοποιούν αποκλειστικά αυτή την δυνατότητα και ένα 22% αυτών θα αναζητήσουν νέα κανάλια διανομής και πωλήσεων, ενδεχομένως πωλώντας κατ’ ευθείαν στον αγοραστή.

       75% των χρηστών του διαδικτύου στις ΗΠΑ θα αποφύγουν τα εμπορικά κέντρα κατά την διάρκεια της παρούσας κρίσης

       Παγκόσμιες συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν κατά 23% την εβδομάδα 11 – 18 Μαρτίου 2020 σε σύγκριση με την ίδια εβδομάδα πέρυσι.

     Οι μισές από τις μικρές αμερικανικές επιχειρήσεις διαβλέπουν αρνητικές εξελίξεις στην δραστηριότητα τους, το 38% παρουσιάζουν μείωση εσόδων, το 1/5 θα προβεί σε μείωση προσωπικού, ενώ το 25% έχει ανάγκη πρόσβασης σε χρηματοδότηση.

Για διευκρινίσεις είναι στην διάθεση σας και τηλεφωνικά στο τηλέφωνο γραφείου +1 312 335 3915 εσωτ. 817 (ώρες Ελλάδας 7 το απόγευμα έως 1 το πρωί) ή στο κινητό +1 773 580 6730 (ώρες Ελλάδας 7 το απόγευμα έως 7 το πρωί). Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Γραφείου ΟΕΥ της Ελλάδας στο Σικάγο (http://www.agora.mfa.gr ), τηλ: (312) 867-0464, φαξ: (312) 867-3824, e-mail: ecocom-chicago@mfa.gr  ή την ιστοσελίδα του ΒΕΘ: www.veth.gov.gr .

 
Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδος στο Σικάγο, μας διαβίβασε την παρουσίαση που πραγματοποίησαν τα στελέχη της εταιρείας Nexdigm, στο webinar που πραγματοποίησε το Επιμελητήριο του Ιλινόι την Παρασκευή 15 Μαΐου με πάνελ από στελέχη της εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων Nexdigm και συγκεκριμένα τους Marc Lessem, Senior Executive Director, Satish Sawant, Director, Supply Chain, και Steven Younts, Senior Global Business Adviser.  To webinar, το οποίο παρακολούθησε ο Προϊστάμενος του Γραφείου ΟΕΥ Σικάγο Δημήτρης Πετρόπουλος, είχε τον χαρακτήρα σεμιναρίου διοίκησης επιχειρήσεων, όπου από πλευράς ομιλητών, εκτέθηκαν οι κίνδυνοι στην διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας της επιχείρησης και τα εργαλεία που έχουν οι μάνατζερ για την αντιμετώπιση των κινδύνων αυτών.  Για διευκρινίσεις είναι στην διάθεση σας και τηλεφωνικά στο τηλέφωνο γραφείου +1 312 335 3915 εσωτ. 817 (ώρες Ελλάδας 7 το απόγευμα έως 1 το πρωί) ή στο κινητό +1 773 580 6730 (ώρες Ελλάδας 7 το απόγευμα έως 7 το πρωί). Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Γραφείου ΟΕΥ της Ελλάδας στο Σικάγο (http://www.agora.mfa.gr ), τηλ: (312) 867-0464, φαξ: (312) 867-3824, e-mail: ecocom-chicago@mfa.gr 

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας  της Ελλάδος στην Ουάσιγκτων, απέστειλε ενημερωτικό έγγραφο με θέμα: «Προθεσμία συμμόρφωσης με προδιαγραφές σήμανσης αγροδιατροφικών προϊόντων. Ανανέωση υποχρεωτικής εγγραφής εταιρειών διακίνησης τροφίμων στις ΗΠΑ, σε Μητρώο FDA (“Registration of Food Facilities”)». ότι η α/Υπηρεσία FDA / Food and Drug Administration (Department of Health and Human Services) έχει εκδώσει, με ημερομηνία έναρξης ισχύος από 26.7.2019 (μετά από παράταση αρχικής χρονολογίας 2018), νέους κανόνες σήμανσης (labelling requirements) αγροδιατροφικών προϊόντων (τρόφιμα, ποτά και συμπληρώματα διατροφής), με οποίους επιβάλλονται σημαντικές αλλαγές. Η προθεσμία συμμόρφωσης για παραγωγούς με ετήσιες πωλήσεις κάτω των $ 10 εκ. είναι η 1.1.2021. Οι μεγαλύτερες εταιρείες (πωλήσεις άνω των $ 10 εκ.) έχουν ήδη υποχρεωθεί σε συμμόρφωση από τον Ιανουάριο 2020. Κατά συνέπεια, και οι ελληνικές εταιρείες που εξάγουν εν λόγω προϊόντα τους στις ΗΠΑ οφείλουν να επικαιροποιήσουν τις αντίστοιχες ετικέτες διατροφικών πληροφοριών άμεσα, προκειμένου να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τις απαιτήσεις της αρμόδιας υπηρεσίας FDA, δεδομένου ότι η λανθασμένη ή ελλιπής σήμανση θεωρείται κύρια αιτία αναβολής/απαγόρευσης διακίνησης προϊόντων. Συναφώς, βλ. βασικά σημεία εν λόγω νομοθεσίας σήμανσης προϊόντων:

·         Guidance for Industry: Guide for Developing and Using Data Bases for Nutrition Labeling, https://www.fda.gov/regulatory-information/search-fda-guidance-documents/guidance-industry-guide-developing-and-using-data-bases-nutrition-labeling

·         Changes to the Nutrition Facts Label, https://www.fda.gov/food/food-labeling-nutrition/changes-nutrition-facts-label

·         Industry Resources on the Changes to the Nutrition Facts Label, https://www.fda.gov/food/food-labeling-nutrition/industry-resources-changes-nutrition-facts-label

·         Side-by-Side Comparison (Label, Original vs. Old), https://www.fda.gov/media/97999/download

Ανανέωση υποχρεωτικής εγγραφής εταιρειών διακίνησης τροφίμων στις ΗΠΑ, σε Μητρώο FDA (“Registration of Food Facilities”).

Επιπροσθέτως, σε συνέχεια ανωτέρου σχετικού μας, αναφορικά με την ανανέωση εγγραφής σε Μητρώο FDA (“Registration of Food Facilities”), όλων των επιχειρήσεων, εγχώριων ή αλλοδαπών που εμπλέκονται στη διακίνηση προϊόντων στις ΗΠΑ (παραγωγή, επεξεργασία, συσκευασία, ή αποθήκευση τροφίμων στις ΗΠΑ ή στο εξωτερικό), επισημαίνεται ότι όλες οι επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των ελληνικών, πρέπει να αποκτήσουν επιπλέον και Μοναδικό Αναγνωριστικό Εταιρείας (Unique Facility Identifiers / UFIs), για να ανανεώσουν την εγγραφή τους στην FDA. Η προϋπόθεση αυτή εισάγεται πρώτη φορά στη διαδικασία ανανέωσης, ενώ το μοναδικό τέτοιο εταιρικό αναγνωριστικό UFI που γίνεται δεκτό από την FDA είναι οι λεγόμενοι αριθμοί DUNS (Data Universal Number System), οι οποίοι είναι μοναδικοί για κάθε εταιρεία και χρησιμοποιούνται ευρέως στις ΗΠΑ. Οι εταιρείες που δε διαθέτουν το ανωτέρω αναγνωριστικό πρέπει να μεριμνήσουν για την άμεση απόκτησή του, δεδομένου ότι η μη έγκαιρη έκδοση UFI / DUNS συνεπάγεται μη έγκαιρη ανανέωση της υποχρεωτικής εγγραφής στο μητρώο FDA, ενώ εκτιμάται ότι η εν λόγω επιπλέον προϋπόθεση πιθανόν θα προκαλέσει καθυστερήσεις στη διαδικασία έκδοσης UFIs.

Συναφώς, βλ. για βασικά σημεία διαδικασίας έκδοσης UFI / DUNS:

·         DUNS NUMBER REGISTRATION, https://register-fda.com/duns-number-registration/#:~:text=The%20FDA%20has%20recognized%20the,the%202020%20Biennial%20Registration%20Renewal

·         FDA DUNS Portal, https://www.fdadunslookup.com/NewUser.aspx

·         Step-by-Step Instruction Guide, (FDA DUNS Portal User Guide: How to Obtain a DUNS Number),https://www.fdadunslookup.com/FDA%20DUNS%20Portal%20User%20Guide.pdf

·         FDA Contac tInformation, https://www.fdadunslookup.com/FDA%20ACE%20POC%20List%20for%20DB.pdf

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο Γραφείο ΟΕΥ της Ελλάδας στην Ουάσιγκτων τηλ: (202) 939-1300, e-mail: ecocom-washington@mfa.gr  ή την ιστοσελίδα του ΒΕΘ: www.veth.gov.gr .

 

 

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδος στο Σικάγο, απέστειλε emailπου μας ενημερώνει ότι το Γραφείο ΟΕΥ Σικάγο παρακολούθησε δύο διαδικτυακά σεμινάρια που διοργάνωσαν αμερικανικές εταιρείες με θέμα τρέχουσες εξελίξεις στην αγορά των ΗΠΑ υπό το πρίσμα της πανδημίας.
-Το πρώτο σεμινάριο είχε τον τίτλο How to accelerate online private label sales in 2021 και διοργανώθηκε από την ιστοσελίδα Store Brands και την εταιρεία συμβούλων EnsembleIQ..
-Το δεύτερο σεμινάριο είχε τον τίτλο The Year That Was: Why Integrating Fresh is Key to Future Growth και διοργανώθηκε από την εταιρεία έρευνας αγοράς IRI.
Και τα δύο σεμινάρια αποτυπώνουν τις καταναλωτικές αλλαγές στην αγορά λιανικής τροφίμων και ειδών κατανάλωσης των ΗΠΑ και των διαφοροποιήσεων στις οποίες προβαίνουν οι επιχειρήσεις.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Γραφείου ΟΕΥ της Ελλάδας στο Σικάγο (http://www.agora.mfa.gr), τηλ: (312) 867-0464, φαξ: (312) 867-3824, e-mail: ecocom-chicago@mfa.gr ή την ιστοσελίδα του ΒΕΘ:www.veth.gov.gr .

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδος στο Σικάγο, απέστειλε email που μας ενημερώνει ότι το Γραφείο ΟΕΥ Σικάγο συμμετείχε με το στέλεχος του Ζαφειρένια Προεστάκη, σε διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο «Αξιοποιώντας τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας στον κλάδο τροφίμων και ποτών», που διοργάνωσε η εταιρεία ανάπτυξης εταιρικού λογισμικού APTEAN ( www.aptean.com ) με σημαντικούς πελάτες του χώρου (ενδεικτικά, Starbucks, Mondelez, Dole). Προσκεκλημένοι ομιλητές ήταν οι κύριοι Farzin Zadeh (Starbucks) και Issac Schmitt (Nature Fresh Farms). Στο σεμινάριο παρουσιάστηκε η έρευνα της εταιρείας  σχετικά με τη προβλεπόμενη εξέλιξη του ως άνω κλάδου κατά την επόμενη πενταετία, βασισμένη σε πρόσφατες συνεντεύξεις περίπου 3.000 υψηλόβαθμων στελεχών επιχειρήσεων.  Η παρουσίαση των ευρημάτων της έρευνας της APTEAN  επικεντρώθηκε σε δύο θεματικές ενότητες: α) ποιοι παράγοντες θα έχουν τη μεγαλύτερη επίδραση στον κλάδο τροφίμων και ποτών και β) ποιες θα είναι οι μεγαλύτερες απειλές, που θα αντιμετωπίσει αυτός. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι παράγοντες, που θεωρούνται σημαντικοί για την εξέλιξη του κλάδου, γίνονται ταυτόχρονα αντιληπτοί από τις επιχειρήσεις και ως απειλές. Πρόκειται για τις νέες προτιμήσεις, συνήθειες και απαιτήσεις των καταναλωτών και τις ανερχόμενες τεχνολογίες. Αναλυτικότερα, οι καταναλωτές ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για τη βιωσιμότητα των προϊόντων (ελαχιστοποίηση της απώλειας φαγητού/πόρων κατά την παρασκευή τους, λιτότερες και οικολογικές συσκευασίες) καθώς και για την ποιότητα της τροφής (υγιεινότερα, φρέσκα προϊόντα, προϊόντα χωρίς γλουτένη, τοξίνες ή γενετικά τροποποιημένα στοιχεία, με λιγότερα και ΄καθαρότερα’ συστατικά, φυτικές πρωτεΐνες, φυτικά υποκατάστατα κρέατος κλπ.). Όλα τα παραπάνω πρόκειται να μεταμορφώσουν τόσο την παραγωγή, όσο και τις εφοδιαστικές αλυσίδες των επιχειρήσεων. Αναμένεται ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να πραγματοποιήσουν σημαντικές μεταρρυθμίσεις στο εσωτερικό τους, προκειμένου να ανταποκριθούν στην αλλαγή των δεδομένων. Η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών θα έχει αναπόφευκτα επίδραση στη δομή και τη διοίκηση των επιχειρήσεων. Για παράδειγμα, λόγω της εξειδίκευσης των τεχνολογικών εργαλείων ανά τομέα και τμήμα της επιχείρησης, θα χρειαστεί να επανδρωθούν εντός των επιχειρήσεων ευέλικτες ομάδες εργαζομένων, οι οποίες θα συνεργάζονται στενά και αποτελεσματικά μεταξύ τους. Είναι άξιο αναφοράς το γεγονός ότι οι ερωτηθέντες θεώρησαν ότι η μη επικαιροποίηση της τεχνολογίας των επιχειρήσεων αποτελεί για αυτές μεγαλύτερη απειλή σε σύγκριση με την πανδημία. Άλλωστε, η πανδημία κατέδειξε τη βαρύτητα της προορατικής δράσης ("proactive" αντί για "reactive") βασισμένης σε συλλογή και ανάλυση δεδομένων και στοιχείων, καθώς στο σημείο αυτό κρίθηκε όχι μόνο η κερδοφορία, αλλά και η ίδια η επιβίωση των επιχειρήσεων εν καιρώ πανδημίας. Η επένδυση στις αναδυόμενες τεχνολογίες θεωρείται, επομένως, ως απολύτως απαραίτητη, καθώς μακροπρόθεσμα ο ανταγωνισμός πρόκειται να καταστεί αδύνατος για όσους μείνουν πίσω τώρα, παρόλο που βραχυπρόθεσμα συνεπάγεται αυξημένο κόστος. Ως πρόκληση αναφέρθηκε το γεγονός ότι επιχειρήσεις συχνά δε γνωρίζουν το σύγχρονο τεχνολογικό τοπίο, ούτε τα εργαλεία και τις δυνατότητες που τους προσφέρονται, με αποτέλεσμα να καθίσταται δύσκολο για τα ηγετικά στελέχη τους να οραματιστούν και να σχεδιάσουν το μέλλον της επιχείρησής τους, προτού εκκινήσουν τη διαδικασία της ψηφιακής τους μεταρρύθμισης. Συνημμένα στο παρόν μήνυμα, έχουν αποσταλεί οι διαφάνειες τις οποίες παρουσίασαν οι ομιλητές του σεμιναρίου. Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Γραφείου ΟΕΥ της Ελλάδας στο Σικάγο (http://www.agora.mfa.gr ), τηλ: (312) 867-0464, φαξ: (312) 867-3824, e-mail: ecocom-chicago@mfa.gr.
 
Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδος στο Σικάγο, απέστειλε email που μας διαβιβάζει αυτούσια την παρουσίαση του Senior Business Economist του Federal Reserve Bank του Σικάγο David Oppedahl για την αμερικανική οικονομία το 2021. Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια webinar που διοργάνωσε το Ιnternational Trade Club του Σικάγο. Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Γραφείου ΟΕΥ της Ελλάδας στο Σικάγο (http://www.agora.mfa.gr ), τηλ: (312) 867-0464, φαξ: (312) 867-3824, e-mail: ecocom-chicago@mfa.gr

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδος στο Σικάγο, απέστειλε email που μας ενημερώνει ότι οι εταιρείες ανάλυσης δεδομένων αγοράς IRI (Σικάγο) σε συνεργασία με την 210 Analytics (Σαν Αντόνιο) διοργάνωσαν διαδικτυακή συζήτηση με τίτλο «Where is the meat?», που αφορούσε στα φυτικά υποκατάστατα κρέατος, την οποία παρακολούθησε η Ζ. Προεστάκη, Γραμματέας ΟΕΥ Γ΄.

 Οι κεντρικές ομιλήτριες, Anne-Marie Roerink και Jonna Parker αντήλλαξαν απόψεις σχετικά με τις εξελίξεις στην αμερικανική αγορά φυτικών πρωτεϊνούχων τροφίμων και υποκατάστατων κρέατος, καθώς και τις διαφαινόμενες καταναλωτικές τάσεις.

Από την παρουσίασή τους, συγκρατούμε τα κάτωθι σημεία ενδιαφέροντος:

Το 34% των Αμερικανών καταναλωτών επιθυμεί να καταναλώνει λιγότερο κρέας για λόγους που σχετίζονται κυρίως με την υγεία και την κοινωνική ευθύνη (βιωσιμότητα διατροφικών επιλογών, ευημερία των ζώων, προστασία περιβάλλοντος). Οι παραπάνω προβληματισμοί γεννούν ενοχές σε μια μερίδα των κρεατοφάγων καταναλωτών, με αποτέλεσμα την ανάδυση μιας νέας κατηγορίας καταναλωτή, του “Flexitarian” (Flexible και Vegetarian), στην οποία εστιάζει η εν θέματι συζήτηση.

 Ο “Flexitarian” είναι ευέλικτος ως προς τον τρόπο που ενσωματώνει την πρωτεΐνη στο διαιτολόγιο του και λαμβάνει τακτικά ζωική πρωτεΐνη, παρόλο που κατά βάσει είναι χορτοφάγος, καταλήγοντας σε μια δίαιτα, η οποία προσομοιάζει με τη μεσογειακή.

Σύμφωνα με την παρούσα έρευνα ο Flexitarian είναι η πλέον ανερχόμενη κατηγορία καταναλωτή στις ΗΠΑ, η οποία σήμερα αντιστοιχεί στο 14% και αναμένεται να φτάσει σύντομα στο 22% των καταναλωτών. Η κατηγορία αποτελείται από νέους καταναλωτές (Generation Z) με ισχυρή οικονομική δυνατότητα.

Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα, το κρέας δεν αποβάλλεται από το αμερικανικό καλάθι, αλλά συμπεριλαμβάνεται σε μικρότερη ποσότητα και συμπληρωματικά προς προϊόντα φυτικής πρωτεΐνης σε μορφή έτοιμου γεύματος.

Υπάρχει σαφής διαφοροποίηση μεταξύ των φυτικών προϊόντων και των φυτικών υποκατάστατων κρέατος, τα οποία επιχειρούν να μιμηθούν ιδιότητες του κρέατος. Τα τελευταία είναι λιγότερο δημοφιλή, καθώς εκλαμβάνονται, εν πολλοίς, ως ανθυγιεινά, λόγω της περίπλοκης σύνθεσής τους (“long label”), των μη αναγνωρίσιμων ιδιοτήτων τους (γεύση, οσμή, υφή) και συμπεριφοράς τους κατά την προετοιμασία τους. Άλλωστε, προς το παρόν, δεν κατέχουν σημαντικό μερίδιο στην αγορά. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι πωλήσεις νωπού κρέατος κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 αντιστοιχούσαν σε $40 δισεκατομμύρια (μείωση 5% σε σχέση με το 2020), ενώ οι πωλήσεις των φυτικών υποκατάστατων κρέατος αντιστοιχούσαν σε $249 εκατομμύρια (αύξηση 7,2% σε σχέση με το 2020).

Σύμφωνα με την έρευνα, το 58% των καταναλωτών σκοπεύει να αυξήσει την πρόσληψη πρωτεΐνης από φυτικά προϊόντα. Αντίθετα, η τάση για την κατανάλωση υποκατάστατου κρέατος δεν είναι τόσο ισχυρή: Ενώ το 30% των καταναλωτών επιθυμεί να αυξήσει την κατανάλωση φυτικών υποκατάστατων κρέατος, ένα 16% επιθυμεί να τη μειώσει. Διαβλέπεται ακόμη, άνοδος στην κατανάλωση ιχθυηρών.

Συμπερασματικά, υπάρχει θετική τάση στην αμερικανική αγορά για φυτικά προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα πρωτεΐνης, που δεν προσπαθούν να μιμηθούν το κρέας, σε μορφή έτοιμου γεύματος, τα οποία απευθύνονται κυρίως στη Γενιά Z΄ και απαντούν στις ανησυχίες της για ανάληψη κοινωνικής ευθύνης μέσω της επιλογής του φαγητού που καταναλώνει και των προϊόντων που αγοράζει.

Επισυνάπτεται για δική σας χρήση και διευκόλυνση το υλικό (διαφάνειες) της παρουσίασης.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Γραφείου ΟΕΥ της Ελλάδας στο Σικάγο (http://www.agora.mfa.gr ), τηλ: (312) 867-0464, φαξ: (312) 867-3824, e-mail: ecocom-chicago@mfa.gr

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδος στο Σικάγο, απέστειλε email που μας ενημέρωσε σχετικά με την ανεξάρτητη εταιρεία ασφάλισης και διαχείρισης κινδύνων DNV. Πιο συγκεκριμένα:

Διοργάνωσε διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο «What matters to the consumers when buying Food and Beverage products», το οποίο παρακολούθησε η Ζ. Προεστάκη, Γραμματέας ΟΕΥ Γ΄. Στο σεμινάριο παρουσιάστηκε η ετήσια έκθεση με τίτλο «Viewpoint Survey» της οποίας ο στόχος είναι να αναδείξει τις κύριες προτεραιότητες των καταναλωτών σε παγκόσμιο επίπεδο, κατά την επιλογή τροφίμων και ποτών. Το 10% των ερωτηθέντων που συμμετείχαν στην έρευνα βρίσκεται στη Β. Αμερική. Από την παρουσίαση, συγκρατούμε τα κάτωθι στοιχεία, που αφορούν και στην αμερικανική αγορά:

       Οι καταναλωτές εμπιστεύονται περισσότερο τα συσκευασμένα προϊόντα με εμπορικό σήμα/brand (85%). To 80% εμπιστεύεται τα προϊόντα με εμπορικό σήμα, που πωλούνται χύμα, ωστόσο μόνο το 65% εμπιστεύεται τα προϊόντα που, αν και συσκευασμένα, δε φέρουν εμπορικό σήμα/brand.

       Οι καταναλωτές επιθυμούν να τους παρέχονται περισσότερες πληροφορίες για την ασφάλεια του προϊόντος (55%) και ζητήματα που αφορούν την υγεία τους (53%), όπως για παράδειγμα αναλυτική λίστα συστατικών και κατάσταση συνθηκών υγιεινής σε όλα τα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας.

Επιπρόσθετα, το 38% των καταναλωτών επιθυμεί ενημέρωση για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του προϊόντος, όπως και τον κοινωνικό του αντίκτυπο (35%).

       Η συσκευασία αποτελεί τη σημαντικότερη πηγή πληροφοριών σχετικά με το προϊόν (49%). Επομένως, η ταμπέλα, QR κωδικοί και επεξηγηματικά κείμενα είναι πρωταρχικής σημασίας.

 

Ειδικά όσον αφορά τους κωδικούς QR, πρόκειται για ένα πολλά υποσχόμενο εργαλείο, καθώς το 65% των ερωτηθέντων θα ήταν πρόθυμοι να το χρησιμοποιούν περισσότερο, ώστε να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν στην καταγωγή και την αυθεντικότητα των προϊόντων.  

       Η διαφάνεια της εφοδιαστικής αλυσίδας αποκτά ολοένα μεγαλύτερη σημασία για τον καταναλωτή.

 Το 31% των καταναλωτών αναζητά πληροφορίες απευθείας στην ιστοσελίδα της παραγωγού εταιρείας. Το 28% πληροφορείται μέσω της διαφήμισης και το 27% από το άμεσο προσωπικό περιβάλλον του. Το 24% από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Επισυνάπτεται το αρχείο της παρουσίασης, που προβλήθηκε στο σεμινάριο. Στο διαδίκτυο (https://www.youtube.com/watch?v=cZOFj0pa5pQ ) είναι ανηρτημένη και η βιντεοσκόπηση της διαδικτυακής συζήτησης. Περισσότερες πληροφορίες μπορούν να ανευρεθούν στην ιστοσελίδα της DNV, όπου είναι διαθέσιμο και δωρεάν διαδραστικό εργαλείο για την καλύτερη κατανόηση των σύγχρονων καταναλωτικών τάσεων (https://www.dnv.com/assurance/viewpoint/viewpoint-surveys/2020Q2/interactive-highlights.html ).

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδος στο Σικάγο βρίσκεται στην διάθεση σας για κάθε διευκρίνιση. Διαβιβάζει αυτούσια την παρουσίαση του Senior Business Economist του Federal Reserve Bank του Σικάγο David Oppedahl για την αμερικανική οικονομία το 2021. Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια webinar που διοργάνωσε το Ιnternational Trade Club του Σικάγο. (συνημμένο)

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Γραφείου ΟΕΥ της Ελλάδας στο Σικάγο (http://www.agora.mfa.gr ), τηλ: (312) 867-0464, φαξ: (312) 867-3824, e-mail: ecocom-chicago@mfa.gr


Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδος στο Σικάγο, απέστειλε έγγραφο με θέμα:
Xαρτογράφηση καταστημάτων «Delicatessen»/Specialty Food Shops της ευρύτερης περιοχής, Σικάγο. (συνημμένο)

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Γραφείου ΟΕΥ της Ελλάδας στο Σικάγο (http://www.agora.mfa.gr ), τηλ: (312) 867-0464, φαξ: (312) 867-3824, e-mail: ecocom-chicago@mfa.gr

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδος στο Σικάγο, απέστειλε έγγραφο με θέμα:
- Έρευνα αγοράς ΗΠΑ
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Γραφείου ΟΕΥ της Ελλάδας στο Σικάγο (http://www.agora.mfa.gr ), τηλ: (312) 867-0464, φαξ: (312) 867-3824,
e-mail: ecocom-chicago@mfa.gr

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδος στο Σικάγο, απέστειλε έγγραφο με θέμα:
- Έρευνα Αγοράς ΗΠΑ
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Γραφείου ΟΕΥ της Ελλάδας στο Σικάγο (
http://www.agora.mfa.gr ), τηλ: (312) 867-0464, φαξ: (312) 867-3824, e-mail: ecocom-chicago@mfa.gr

Το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στο Σικάγο απέστειλε ενημερωτικό έγγραφο με θέμα:

 

-       Η σχέση των Αμερικανών καταναλωτών με τα βιώσιμα προϊόντα

 

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με το Γραφείο ΟΕΥ της Ελλάδας στο Σικάγο , τηλ: +1 312 3353915 ext.817, email: ecocom-chicago@mfa.gr ή στην ιστοσελίδα του ΒΕΘ www.veth.gov.gr